Zdjęcie obiektu

Kładka pieszo-rowerowa usytuowana jest w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów FCA Poland (Fiat Chrysler Automobiles Poland, dawniej Fiat Auto Poland) i łączy ulicę M. Grażyńskiego z ulicą Komorowicką.

Konstrukcję nośną obiektu stanowią dwa dźwigary łukowe typu Langera nachylone w kierunku osi podłużnej pomostu. Strzałka pionowa łuków wynosi f = 6 m. Pomost zaprojektowano w łuku pionowym R = 320,2 m. Został on podwieszony do łuków za pomocą wieszaków o układzie siatkowym. Jako pomost zastosowano tutaj indywidualnie prefabrykowane płyty żelbetowe z odwodnieniem powierzchniowym w osi kładki. 

Efektowna iluminacja świetlna pomostu sprawia, że kładka ożywa nocą i staje się rozpoznawalnym punktem architektonicznym w okolicy.

 Informacje podstawowe:

Rok budowy: 2017
Lokalizacja: Bielsko-Biała, ul. M. Grażyńskiego - ul. Komorowicka
Inwestor: Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej
Wykonawca: MOSTMARPAL Sp. z o.o. z Zarzecza
Konstrukcja i architektura: Pracownia Inżynierska PROJEKT s.c. Kręzel Marian, Kręzel Marta

 Parametry techniczne :

Typ konstrukcji: stalowe dźwigary łukowe Langera z wieszaki prętowymi w układzie siatkowym 
Materiał konstrukcji: stal, żelbet
Rozpiętość teoretyczna: 38,25 m
Długość całkowita: 45,75 m
Szerokość całkowita pomostu (płyty): 3,4 m
Szerokość użytkowa: 3,0 m
Szerokość całkowita konstrukcji nośnej: 5,61 m
Wysokość konstrukcyjna (od niwelety do spodu poprzecznicy): 0,47 m
Kąt skosu z rz. Białą: ok. 90 stopni

 

Zdjęcia obiektu:

 

Zdjęcia z etapu budowy:


 

Lokalizacja obiektu na mapie: