Kładka pieszo-rowerowa usytuowana jest w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów FCA Poland (Fiat Chrysler Automobiles Poland, dawniej Fiat Auto Poland) i łączy ulicę M. Grażyńskiego z ulicą Komorowicką.
Konstrukcję nośną obiektu stanowią dwa dźwigary łukowe typu Langera nachylone w kierunku osi podłużnej pomostu. Strzałka pionowa łuków wynosi f = 6 m. Pomost zaprojektowano w łuku pionowym R = 320,2 m. Został on podwieszony do łuków za pomocą wieszaków o układzie siatkowym. Jako pomost zastosowano tutaj indywidualnie prefabrykowane płyty żelbetowe z odwodnieniem powierzchniowym w osi kładki.
Efektowna iluminacja świetlna pomostu sprawia, że kładka ożywa nocą i staje się rozpoznawalnym punktem architektonicznym w okolicy.
Informacje podstawowe:
Rok budowy: | 2017 |
Lokalizacja: | Bielsko-Biała, ul. M. Grażyńskiego - ul. Komorowicka |
Inwestor: | Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej |
Wykonawca: | MOSTMARPAL Sp. z o.o. z Zarzecza |
Konstrukcja i architektura: | Pracownia Inżynierska PROJEKT s.c. Kręzel Marian, Kręzel Marta |
Parametry techniczne :
Typ konstrukcji: | stalowe dźwigary łukowe Langera z wieszaki prętowymi w układzie siatkowym |
Materiał konstrukcji: | stal, żelbet |
Rozpiętość teoretyczna: | 38,25 m |
Długość całkowita: | 45,75 m |
Szerokość całkowita pomostu (płyty): | 3,4 m |
Szerokość użytkowa: | 3,0 m |
Szerokość całkowita konstrukcji nośnej: | 5,61 m |
Wysokość konstrukcyjna (od niwelety do spodu poprzecznicy): | 0,47 m |
Kąt skosu z rz. Białą: | ok. 90 stopni |
Zdjęcia obiektu: |
Zdjęcia z etapu budowy: |
Lokalizacja obiektu na mapie: