Budowa kładki rowerowej była elementem zadania pn. „Budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych wraz z budową dróg rowerowych na terenie gmin powiatu lublinieckiego”. W km 171+510 drogi ścieżka krzyżuje się z torami PKP linii nr 131 i w tym miejscu została przekroczona obiektem mostowym o całkowitej długości 187,4 m. "Obiekt" składa się z kładki o rozpiętości 55,9 m oraz dwóch estakad: A (od strony m. Lubliniec) i B (od strony m. Herby), o długościach odpowiednio 59,7 m i 71,8 m.
Konstrukcję nośną obiektu stanowią dwa dźwigary łukowe typu Langera nachylone w kierunku osi podłużnej pomostu. Strzałka pionowa łuków wynosi f = 9,3 m. Pomost zaprojektowano w łuku pionowym R = 540,0 m. Został on podwieszony do łuków za pomocą wieszaków o układzie siatkowym. Takie ukształtowanie konstrukcji sprawi, że kładka stanie się charakterystycznym elementem zagospodarowania terenu na rozpatrywanym obszarze.
Informacje podstawowe:
Rok budowy: | 2019 |
Lokalizacja: | Herby, nad torami PKP wzdłuż DK-46 |
Inwestor: | Gmina Herby |
Wykonawca generalny ścieżki rowerowej: |
Konsorcjum firm: Partner: P.U.H. DOMAX Arkadiusz Mika z Boronowa (www.domax-boronow.pl) Partner: Hucz Sp. z o.o. Sp.K. z Boronowa Partner: GRAMAR Sp. z o.o. z Lublińca |
Podwykonawca - kładka stalowa i estakady żelbetowe, z montażem |
Zakład Remontowo-Budowlany Konstrukcji Stalowych ”FILIPOWICZ” S.C. z Czechowic-Dziedzic (www.zrbfilipowicz.pl) |
Projekt konstrukcji i architektury: | Pracownia Inżynierska PROJEKT s.c. Kręzel Marian, Kręzel Marta, Kręzel Maciej |
Parametry techniczne :
Typ konstrukcji: | stalowe dźwigary łukowe Langera z wieszaki prętowymi w układzie siatkowym |
Materiał konstrukcji: | stal, żelbet |
Rozpiętość teoretyczna kładki: | 55,9 m |
Długość całkowita z estakadami: | 59,7 + 57,12 + 71,8m |
Szerokość całkowita pomostu (płyty): | 3,3 m |
Szerokość użytkowa: | 2,5 m |
Kąt skosu z linią PKP: | ok. 80 stopni |
Zdjęcia obiektu: |
Zdjęcia z etapu budowy: |
ZOBACZ FILM Z MONTAŻU KŁADKI
Lokalizacja kładki na mapie: